Blogia
AGRUPACIÓN PARQUISTAS DE CARRIL

Los parquistas quieren implicar a Ravella en la defensa de los viveros

Los parquistas quieren implicar a Ravella en la defensa de los viveros

Ni los parquistas ni la cofradía de Carril han intentado disimular su disgusto ante los planes que la Consellería do Mar tiene para las peculiares explotaciones marisqueras que sobreviven en el fondo de la ría de Arousa. La decisión de la Xunta de dar por finiquitado el proceso de revisión iniciado en el año 1991 para iniciar un nuevo plan de reordenación ha puesto de uñas a los productores carrilexos. Y estos quieren, ahora, que la corporación municipal de Vilagarcía se moje los pies en defensa de sus planteamientos. Para ello, han solicitado que se les permita intervenir en el próximo pleno de la corporación, donde tienen previsto presentar una moción sobre estas cuestiones.

Parquistas y cofradía inician su relato echando mano de argumentos difícilmente rebatibles. «Os parques de cultivo constitúen unha realidade socio económica e tecnolóxica moi importante no noso concello e na ría de Arousa. As cifras de emprego, facturación e productividade son unha proba innegable desta realidade», reza el documento para el que quieren conseguir el apoyo de la corporación. De los concejales esperan, también, que secunden su opinión y consideren «negativa a iniciativa proposta pola consellería do Mar de iniciar un novo proceso de revisión e reordenación dos parques de cultivo, deixando sen validez todo o avanzado no proceso actual e colocando aos parquistas nun terreo de inseguridade nas súas concesións». Asimismo, pretenden que la corporación solicite de la Xunta «a anulación do mencionado novo decreto de revisión e reordenación dos parques de cultivo de Carril, e rematar o antes posible co actual proceso en marcha».

 

Planes de futuro

Pero tanto los parquistas como la cofradía quieren que el Concello en pleno se convierta en mediador entre sector y Mar a fin de solicitar «un apoio claro das liñas de desenvolvemento e de futuro que están intentando poñer en practica os parquistas», esto es, el cierre del ciclo productivo con la puesta en marcha de un criadero y batea de preengorde, la búsqueda de una denominación propia para la almeja de Carril y «avances no eido da comercialización e na mellora da calidade das augas e do produto».

Para todas esas «liñas de desenvolvemento e de futuro» que están intentando poner en marcha los parquistas carrilexos se solicita el apoyo de la corporación vilagarciana y, a través de esta, de la Administración autonómica, según la moción que se debatirá en pleno.

s parques de cultivo de Carril son nestes momentos un dos pulmóns do emprego en Vilagarcía. E non é falar por falar, temos datos que o demostran: hai en Carril 1.283 parques de cultivo e 653 familias que viven directamente deles. As comparacións, malia ser odiosas, son significativas. E neste punto cómpre recordar que moitas confrarías galegas, a pesar de ter nas súas mans millóns de metros cuadrados de concesións marisqueiras, non son quen de xerar nin un cento de postos de traballo nese sector.

Por todo iso, os parquistas, que sempre fomos pacientes e dialogantes, deberiamos ser ben tratados pola Administración. Pero, lonxe diso, a consellería do Mar está a amosar con nós unha total falta de oficio, unha absoluta falta de sensibilidade. O decreto de revisión e reordenación en vigor desde o ano 1991 foi consensuado co sector e cumpre todas as nosas expectativas. Despois de vinte anos, cando estamos a piques de concluir un proceso que se eternizou inxustificadamente, a Xunta quere cambiar as regras do xogo, e por capricho da conselleira deciden elaborar un novo decreto. ¿Para que? O que xa hai non pode ser mellorado: o único que fai falla é rematar dunha vez por todas de levalo á práctica. Tamén nos preocupan as formas coas que se está levando a cabo este proceso, en base a criterios técnicos que se manexan con absoluto secretismo, deixándonos aos parquistas fóra, como meros espectadores dun proceso no que nos xogamos moito.

1.238

 

Viveros existentes en Carril

900.000

 

Metros cuadrados que ocupan

653

 

Familias que viven de los parques

 

0 comentarios