Facebook Twitter Google +1     Admin

Se muestran los artículos pertenecientes a Noviembre de 2012.

Agade y la Federación Galega de Confrarías analizan la caída de precios del marisco

20121107170357-1.jpg

El presidente de la Federación Galega de Confrarías, Benito González, junto con otros miembros de la directiva se reunirán esta tarde con responsables de la Asociación Galega de Depuradores con su presidente Ramón Blanco a la cabeza para analizar la actual situación del mercado y tratar de analizar medidas que puedan frenar la caída de los precios del marisco. El encuentro fue auspiciado por González a raíz de la concentración protagonizada por casi un centenar de rañeiros de Arousa para exigir medidas al respecto y evitar que las cotizaciones se siguiesen desplomando en las rulas.

A pesar de que la postura de los depuradores es clara y así quedó de manifiesto hace unos días por el presidente, Ramón Blanco, que aseguró que “é o mercado o que marca o prezo por moito que nós queiramos suxeitalo”, desde Agade están dispuestos a “dialogar” y a colaborar en la medida de lo posible para frenar la situación. Sin embargo, niegan que la entrada de marisco foráneo esté provocando este descenso de precios y advierten de que sería un error cerrar las puertas al mercado portugués ya que son muchos los depuradores que trabajan con estes productores. “Agardo que non se cometan os erros que se cometeron cos italianos hai uns anos e que perdemos como clientes”, advirtió Ramón Blanco hace unos días.

Sin embargo, el presidente de la Federación Galega de Confrarías está convencido que la solución debe pasar por un mayor compromiso y diálogo entre el sector productor y depurador. De hecho, advirtió que sería preciso “encontros periódicos” para ir atajando estas situaciones y evitar que se llegue a este punto.

 

malestar

El encuentro de hoy llega ya tarde para el sector productor. El presidente de los rañeiros en cambados, Carlos Martínez, no ocultaba ayer su malestar por la tardanza de la cita y sobre todo por la ausencia de propuestas que palíen esta situación. “A realidade é que xa hai varias semanas que nos concentramos e aínda se van reunir mañán. Da reunión coa conselleira non se sabe nada e o tempo vai pasando e xa axiña estaremos en Nadal”, advierte. Y es que para Martínez “o único que se pretende é gañar tempo para que a solución veña xa co Nadal e logo en xaneiro pois voltaremos ao mesmo”. Una opinión compartida con otros mariscadores de a flote que critican la falta de comunicación con el sector. “Non sabemos nada de ningunha reunión. Parece que a cousa non vai con nós”, advierten. El caso es que la apertura de la campaña de la centolla y del bou de vara está aliviando “un pouco” la situación del mercado y en estos días parece que el precio del marisco repuntó. “Non foi moitos, pero ao mellor un euro por cada especie e iso alivia un pouco”, advierten. Y es que son aproximadamente 200 los marineros que con la apertura de la centolla y la volandeira abandonan el marisqueo y eso ya empieza a notarse en las rulas arousanas. Sin embargo, el presidente de los rañeiros de Cambados asegura que la escasez de recurso podría dejarse notar a principios de año. “Xa veremos o que queda en xaneiro. Por agora estamos chegando ao cupo, pero non hai tanta ameixa no río como se dicía e só levamos un mes de campaña”, advierte. De hecho, la caída de las capturas es más que evidente si se realiza una comparación entre esta campaña de libre marisqueo de este año y la pasada con una variación en la mayoría de las especies de más de un 50% a lo que hay que sumar la falta de berberecho. 

Fuente:Diario de Arousa

07/11/2012 17:03 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Pósitos y depuradores abogan por una salida coordinada a la crisis de precios y mercados

20121108100600-1.jpg

Aunque dependen los unos de los otros, la comunicación entre mariscadores y depuradores no ha sido nunca demasiado fluida. Por eso es noticia una reunión como la que ayer tarde se celebró en Vilagarcía y en la que se sentaron, alrededor de una misma mesa, representantes de cinco cofradías de la ría de Arousa (Cambados, A Illa, Vilanova, Rianxo y Ribeira) y una delegación de directivos de la Asociación Galega de Depuradores. El encuentro, que se prolongó durante horas, sirvió para desmontar tópicos y para alcanzar una conclusión a la que, probablemente, debería haberse llegado hace años: que productores y comercializadores deben coordinar su actividad.

Desde que arrancó la campaña de libre marisqueo, los precios de la almeja están por los suelos. En las lonjas, los mariscadores apuntan como responsable de esas pésimas cotizaciones al producto que llega de fuera, en concreto de Portugal. Ayer, los responsables de Agade intentaron desmontar ese argumento. Señalaron que sus empresas, para poder competir en los mercados, han tenido históricamente que importar producto ya que el que sale de los bancos marisqueros locales no es suficiente. El gran problema que se está dando ahora, explicaron, es que la almeja portuguesa -como ya pasó antes con la italiana- está llegando directamente a los mercados españoles, y lo está haciendo a precios muy competitivos, especialmente para el producto gallego de menor calidad, como el que se extrae de Os Lombos.

Todo ello, sumado a la crisis económica, dibuja un panorama muy malo tanto para los mariscadores gallegos como para los depuradores, que ayer quisieron aclarar que también sus empresas están sufriendo, y mucho, la crisis. Tras la reunión de ayer, productores y comercializadores parecen haberse convencido de la necesidad de coordinar medidas y reorientar el mundo de la producción y la comercialización de marisco.

¿Cómo hacerlo? «Nadie tiene una varita mágica que solucione de un día para otro el problema; ojalá fuera tan fácil», señalaba ayer Tito Fariña, uno de los depuradores que acudieron a la entrevista. En cualquier caso, sobre la mesa se pusieron ya muchas ideas y posibilidades que será preciso ir desgranando poco a poco. En la lista de asuntos a estudiar figuran desde cuestiones que afectan directamente a la producción, como la necesidad de ganar zonas de trabajo para aumentar los kilos que salen al mercado, a otras que atañen más a la comercialización, como intentar valorizar nuevos productos. En cualquier caso, la lección más importante extraída ayer es que productores y comercializadores deben «coordinar» cuestiones básicas como la de abrir o cerrar zonas en función de la demanda del mercado.

Fuente: La Voz de Galicia

08/11/2012 10:06 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Cada día entran 15 toneladas de marisco de xeito fraudulento

20121112095035-1.jpg

El presidente de la Agrupación de Parquistas de Carril, José Luis Villanueva, habla claro: “Cada día están entrando no mercado máis de quince toneladas de marisco de xeito fraudulento coa Administración mirando para outro lado”. Los datos son extraídos de un estudio que los parquistas han encargado ante la caída de precios del marisco y la pérdida de poder adquisitivo del sector. “Algún caso se resolverá nos xulgados, pero a Agrupación fará o que ten que facer e non se vai a achicar”, advierte.

Villanueva apunta a los depuradores como “os claros culpables” de esta situación a lo que se suma la crisis económica. “Estamos vivindo una situación leonina cos depuradores. A cúpula de Agade minte por sistema cando di que se trata dunha mala racha para todos”, advierte.

Califica de “prepotente” la actitud de los comercializadores y de la Federación Galega de Confrarías al no haber invitado a la Agrupación de Parquistas al encuentro celebrado la semana pasada para buscar fórmulas que ayuden al repunte de precios del marisco. “Carril ten un sector que vende unha importante cantidade de ameixa e a Agrupación non foi invitada. É cabreante a prepotencia das súas declaracións”, apunta.

 

Campaña de navidad

El presidente de la Agrupación de Parquistas de Carril asegura que las perspectivas para la campaña de Navidad no son buenas. Y es que apunta “estanse almacenando ameixas de Portugal en depuradoras e viveiros en terra para evitar que os prezos repunten”. Para Villanueva la solución a esta “profunda crise” debe pasar por garantizar la trazabilidad. “É preciso dignificar o traballo dos mariscadores. Hai xente que vive nunha situación de semiesclavitude”, asegura.

 

Fuente:Diario de Arousa

12/11/2012 09:50 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

MARISCO FORÁNEO

Una de las mayores preocupaciones del sector marisquero arousano es que se pueda comercializar producto foráneo como si fuera autóctono, ya que supone un fraude al consumidor y, además, no refleja la calidad y la diferencia del que se extrae en la Ría. La Agrupación de Parquistas de Carril que preside José Luis Villanueva ha encargado un estudio para determinar las causas exactas de la pérdida de poder adquisitivo de los profesionales del sector marisquero en Arousa y que en primera instancia achaca a la llegada de unas quince toneladas diarias de marisco al mercado de un modo fraudulento. Si esta advertencia se confirma y resulta que estas cifras son ciertas, la Administración debería tomar cartas en el asunto de forma inmediata, ya que de lo contrario podría derivar en una situación de tensión innecesaria y muy perjudicial para la economía local.

Fuente:Diario de Arousa

12/11/2012 09:58 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Las capturas de almeja caen más de la mitad respecto a la campaña de 2011

20121114095458-1.jpg

Las capturas de almeja cayeron más de la mitad en lo que va de campaña de libre marisqueo respecto a la de 2011, según los datos manejados por la Consellería do Mar. A la escasez de recurso se suma también la falta de berberecho que se deja notar, especialmente en la facturación de las rulas arousanas.

Y es que si en O Bohído se extrajeron 2.213 kilos de almeja en lo que va de campaña en el mismo periodo del pasado año se recogieron 4.480 kilos. La caída en las capturas también se ha dejado ver en otras especies como puede ser la japónica que, en cantidad, ha pasado de más de 4.000 kilos a apenas mil, en zonas como la de O Bohído. Las bajadas son igual de drásticas en otras como la babosa o la rubia que han visto descender a la mitad las capturas respecto a la anterior campaña de libre marisqueo.

Como ya se aventuraba en el inicio de la actual lo más notable en los datos facilitados por la Consellería do Mar es la inexistencia del berberecho lo que, a día de hoy, preocupa mucho al sector.

El descenso de las capturas se ha notado en toda la Ría de Arousa, tanto en el área de Cabío como en la de Os Lombos y O Bohído.

Y es que la crisis parece que también ha llegado al sector del mar que, aparte de sufrir la caida en las ventas y en los precios, también se ven ahora con el problema de falta de recurso marisquero en la Ría.

Los datos no son nada esperanzadores y auguran un panorama complicado respecto a campañas venideras.

En el sector entienden que entre algunas de las cuestiones que pudieron ser claves para la bajada en las capturas puede estar la contaminación del medio marino o incluso la presencia de alguna bacteria que afecta no solo a la explotación del berberecho, sino también a la de otros moluscos como la almeja que, aunque es más fuerte ante estos factores, también podría verse afectada.

Lo curioso es que en la pasada campaña el berberecho tuvo más o menos una presencia destacada en las capturas, dado que en la zona de Os Lombos llegaron a recogerse casi 80.000 kilos en el mismo período de campaña. Bien es cierto que en otras áreas como O Bohído o Cabío las estadísticas no eran nada esperanzadoras aventurando ya que la de 2012 iba a ser una campaña desastrosa en el caso de este marisco.

La preocupación entre las cofradías y personal del sector del mar es evidente, dado que se teme que esta caída en las capturas vaya en aumento en campañas venideras y que no haya retorno.

Fuente:Diario de Arousa.

14/11/2012 09:54 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Gardacostas se incauta de 381 kilos de pescado y marisco en la Ría de Arousa

20121121102949-1.jpg

El servicio de Gardacostas de la Consellería do Mar se incautó de 316 artes y 381 kilos de pescado y marisco durante diversos operativos que se llevaron a cabo durante los últimos días en la Ría de Arousa.

La actuación más importante tuvo lugar en Cambados y Vilagarcía, donde los agentes requisaron 21 nasas de pulpo sin identificar y más de 140 kilos de especies, sobre todo volandeira. Además, en Cabo de Cruz se hicieron con una embarcación.

 

más actuaciones

Se trata de una operación que se enmarca en los controles que el departamento dependiente de la administración autonómica realiza periódicamente y que en los últimos días permitió al incautación de 455 aparejos de pesca y más de 770 kilos de pescado y marisco en todo el litoral gallego. En esta ocasión, la actuación más importante se desarrolló en Arousa, donde el sector ya ha alertado en numerosas ocasiones de la incidencia del furtivismo.

Fuente:Diario de Arousa

21/11/2012 10:29 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Villanueva denunciará a los depuradores que reparquean almeja foránea como de Carril

20121122095501-1.jpg

La Agrupación de Parquistas de Carril tomará medidas ante lo que califican de “fraude al consumidor” y de un claro perjuicio al sector del mar que se traduce en una caída de precios “histórica”.

Para su presidente José Luis Villanueva la propuesta de un paro del sector abordada en un encuentro entre la Consellería do Mar y la Federación Galega de Confrarías es “ simplemente vergoñento”. Así, considera que “estase a implantar a cultura das subvencións e o que se precisa é traballo”. Y es que lejos de una solución para Villanueva esta medida servirá “para allanar o terreo a todos os que están a meter o produto foráneo como daquí no mercado”.

De hecho, critica la falta de iniciativas tanto por parte de la Federación Galega de Confrarías como de la administración para frenar algo que cree “está nas súas mans”. Así, advierte que en nombre de la Agrupación de Parquistas denunciará ante la justicia todos aquellos casos de depuradores y comercializadores “que me constan que están a meter nos seus parques ameixa foránea sen control de ningún tipo para logo vendela como daquí”. A pesar de que cree que deben ser la administración autonómica la que lleve el control de este tipo de casos, Villanueva asegura que “o único que fan é mirar para outro lado e sacar de vez en cando balances de decomisos cando a diario entran de forma fraudulenta camións de ameixas”.

Para el presidente de la Agrupación de Parquistas de Carril sería muy sencillo para atajar este tipo de prácticas. “A Consellería do Mar ten diariamente os datos da produción de cada parque de Carril e pode facer unha comprobación cos datos de marisco que entra na lonxa”, advierte Villanueva. En cuanto a la caída de precios, asegura que “non se está a favorecer o consumo cunha baixada de prezos senón todo o contrario”. “Os únicos que se están a enriquecer son os comercializadores e os depuradores mentras que o sector do mar se está emprobrecendo”. Villanueva también es consciente “de que somos moi vulnerables ante dous xigantes como Mar e os depuradores, pero vou defender os parquistas ata o final”.

Además, asegura que el reparqueo “incontrolado” de producto foráneo está provocando importantes daños a la almeja autóctona. “Cabe lembrar que as depuradoras da zona traballan en circuito aberto e que toda a auga de depurar volve ao mar sen ningún tipo de control”, dice.

 

"furtivismo bestial"

Por otro lado, el presidente de los parquistas critica también el actual servicio de vigilancia puesto en marcha por la actual Xunta de Galicia ante lo que califica de “furtivismo bestial e salvaxe”. De hecho, asegura que “nunca houbo tantas prácticas deste tipo como agora”. Para José Luis Villanueva es también preciso “facer un control e darlle a esta xente un permiso para que poidan traballar de forma legal”.

Así, Villanueva cree que legalizar la mayoría de estos casos serviría para acabar con “un grave problema” y que “se dignificaría o traballo dos mariscadores e remataríase coa case esclavitude que se vive nalgunhas zonas”.

Por no decir, que se acabaría con un importante canal de entrada de marisco que llega al mercado sin control y sin guías de origen de manera fraudulenta. Para muchos marineros la esperanza se encuentra en la Navidad. Sin embargo, José Luis Villanueva asegura que “me consta de que xa se están a almacenar ameixas nas depuradoras para vender nas datas de Nadal e evitar a suba de prezos nesas datas”.

Fuente:Diario de Arousa.

22/11/2012 09:55 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Mar baja las tallas para la almeja babosa, la japónica y el berberecho

Hay zonas de Galicia en las que la almeja babosa (Venerupis pullastra) llega un momento que en lugar de crecer a lo largo crece a lo ancho. El ejemplar muere de viejo antes de alcanzar los 38 milímetros que según la UE debe tener para poder presentarse con la etiqueta del precio en el mercado. Galicia consiguió demostrar con estudios científicos que esa almeja de 35 milímetros es un falso pezqueñín; que en realidad es un adulto que ya ha cumplido su función reproductora y desovado varias veces y que, por más que se deje en el banco, engordará su concha y se abombará, pero no crecerá.

Bruselas valoró esos informes y se avino a hacer una excepción. Esa prerrogativa quedó materializada ayer, en una orden publicada en el Diario Oficial de Galicia por la Consellería do Mar en la que, además de rebajar la talla de la almeja babosa en determinados puntos de Galicia, se aprovechó para hacer un repaso al tamaño mínimo de distintas especies de peces, moluscos, crustáceos y equinodermos.

Los mariscadores podrán extraer y comercializar almeja babosa de 35 milímetros en la desembocadura de los ríos y en tres zonas delimitadas de las rías de Vigo, Arousa (en O Grove) y Ferrol (As Pías). Asimismo, consagra la reducción de 40 a 35 milímetros de la talla de la almeja japónica (Ruditapes philippinarum), una medida adoptada por Bruselas ya hace tres años, pero que en Galicia pasó completamente desapercibida.

 

Disparidad con el berberecho

El berberecho (Cerastoderma edule) también podrá salir al mercado con un tamaño más pequeño. Si hasta ahora podían expedirse en cuanto alcanzaban 28 milímetros, dentro de 20 días -lo que tardará la orden en entrar en vigor- será suficiente con medir 25. Esta medida, reclamada por parte del sector, se ha tomado para poder competir con el producto foráneo en igualdad de condiciones, dado que el que llega de, por ejemplo, Francia es más pequeño que el gallego porque así lo permite su normativa. «Vas al supermercado y ves mucho marisco de fuera con la talla mucho más baja que el nuestro», explicaba María del Carmen Vázquez, patrona mayor de San Telmo.

Pero no todos comulgan con que se reduzca el tamaño mínimo del berberecho. En Noia, la zona productora por excelencia, ya han anunciado que mantendrán el mínimo de 28 milímetros. Y porque en Os Lombos do Ulla casi ha desaparecido la especie, pero en cuanto se recuperen los bancos se seguirá con el tamaño actual: «A xente non vai sacar berberecho de 25 milímetros para que llo paguen a 1,5 euros, sacarao de 30, se pode, para obter 2,50 ou 3 euros», explicó Baltasar Rodríguez, patrón mayor de Rianxo.

Con el del berberecho común también ha caído el tamaño del rabioso (Glycymeris glycymeris) -de 50 a 40 milímetros- y el del carneiro (Venus verrucosa) -de 55 a 40-, mientras que se ha elevado la talla mínima de la navaja (Ensis arquatus), que solo podrá comercializarse si supera los 100 milímetros, frente a los 70 de antes.

 

Acuicultura

Mar especifica en la orden que las nuevas medidas exigidas para la comercialización no afectarán a los peces que procedan de la acuicultura. Ahora bien, sí que se aplicarán a los moluscos cultivados mediante técnicas acuícolas.

Fuente: La Voz de Galicia

 

28/11/2012 09:41 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Orde do DOG nº 226 do 2012/11/27 - Xunta de Galicia http://www.xunta.es/dog/Publicados/2012/... ORDE do 27 de xullo de 2012 pola que se regulan os tamaños mínimos de diversos produtos pesqueiros na Comunidade Autónoma de Galicia.

. DISPOSICIÓNS XERAIS

CONSELLERÍA DO MEDIO RURAL E DO MAR

ORDE do 27 de xullo de 2012 pola que se regulan os tamaños mínimos de diversos produtos pesqueiros na Comunidade Autónoma de Galicia.

O Regulamento (CE) nº 850/1998 do Consello, do 30 de marzo de 1998, para a conservación dos recursos pesqueiros a través de medidas técnicas de protección dos xuvenís de organismos mariños, establece os tamaños mínimos dos organismos mariños. Desde a súa entrada en vigor, este regulamento foi modificado en diversas ocasións e, máis recentemente, polo Regulamento (CE) nº 43/2009, do 16 de xaneiro de 2009, que establece determinadas medidas técnicas e que foi prorrogado polo Regulamento (CE) nº 1288/2009 do Consello, do 27 de novembro de 2009, e polo Regulamento (UE) nº 579/2011 do Parlamento e do Consello, do 8 de xuño de 2011.

Pola súa vez, o Real decreto 560/1995, do 7 de abril, modificado polo Real decreto 1615/2005, do 30 de decembro, establece os tamaños mínimos de determinadas especies pesqueiras.

Así mesmo, tanto o Regulamento (CE) nº 2406/1996 do Consello, do 26 de novembro, polo que se establecen normas comúns de comercialización para determinados produtos pesqueiros e as súas modificacións posteriores, como o Real decreto 121/2004, do 23 de xaneiro, sobre a identificación dos produtos da pesca, da acuicultura e do marisqueo vivos, frescos, refrixerados ou cocidos, fan referencia a calibres mínimos ou tamaños mínimos de comercialización dalgunhas especies.

O Estatuto de autonomía de Galicia atribue á Comunidade Autónoma, nos seus artigos 27 e 28, a competencia exclusiva en materia de pesca en augas interiores, marisqueo e acuicultura, así como a competencia para o desenvolvemento lexislativo e a execución da lexislación do Estado no ámbito da ordenación do sector pesqueiro. No exercicio destas competencias ditouse a Lei 11/2008, do 3 de decembro, de pesca de Galicia, que no seu artigo 6 establece que a política pesqueira galega terá como obxectivos en relación coa conservación e a xestión dos recursos pesqueiros e marisqueiros, entre outros, os de establecemento e regulación de medidas dirixidas á conservación, a xestión e a explotación responsable, racional e sustentable dos recursos mariños vivos.

O artigo 7.2 da mesma lei establece que, co fin de asegurar os obxectivos da política pesqueira de Galicia, a consellería competente en materia de pesca, logo de audiencia do sector afectado, poderá adoptar diversas medidas, entre elas, a fixación de tamaños e pesos mínimos ou outras medidas de conservación das especies.

Na Comunidade Autónoma de Galicia, os tamaños mínimos de extracción e comercialización de diversas especies de peixes, moluscos, crustáceos e equinodermos están regulados pola Orde do 15 de novembro de 1992, que foi modificada pola Orde do 20 de setembro de 1993, a do 29 de outubro de 2007 e a do 12 de xuño de 2009.

Porén, resulta oportuno elaborar unha nova orde que regule os tamaños mínimos de extracción e comercialización autorizados de diversas especies de peixes, moluscos, crustáceos e equinodermos en augas de competencia da Comunidade Autónoma de Galicia, cos obxectivos de harmonizar a normativa autonómica coa nacional e comunitaria, ademais de modificar o tamaño mínimo de determinadas especies consonte a información derivada dos estudos realizados e á evolución dos mercados.

O Regulamento (CE) nº 850/1998, no seu artigo 46, determina que os Estados membros poden adoptar medidas para a conservación e xestión das poboacións cando se trate de poboacións estritamente locais que só revistan interese para o Estado membro e que tales medidas unicamente serán aplicables aos buques de pesca que enarboren o pavillón do Estado membro de que se trate e estean rexistrados na Comunidade, ou, no caso de actividades pesqueiras que leve a cabo un buque de pesca, a persoas establecidas no Estado membro de que se trate.

Así pois, despois de analizar a información resultante do seguimento das poboacións e da explotación da ameixa babosa, observouse que en determinadas zonas das augas interiores e continentais de Galicia esta especie presenta problemas de crecemento.

Dado o carácter local da súa extracción e tendo en conta o disposto no antedito artigo do Regulamento (CE) nº 850/1998, a Administración pesqueira galega establece que, en determinadas zonas claramente identificadas das augas interiores e continentais de Galicia, o tamaño mínimo da ameixa babosa sexa inferior ao establecido na normativa comunitaria.

Con base en todo o exposto anteriormente, logo da audiencia ao sector e de acordo co ditame do Consello Consultivo de Galicia,

DISPOÑO:

Artigo 1. Obxecto

Esta orde ten por obxecto establecer os tamaños mínimos autorizados para a extracción, a captura e a comercialización de diversos produtos pesqueiros, así como a maneira de determinar o seu tamaño.

Artigo 2. Ámbito de aplicación

1. As disposicións contidas nesta orde serán de aplicación á:

a) Extracción dos moluscos, crustáceos e equinodermos na zona marítima e marítimo−terrestre en augas de competencia da Comunidade Autónoma de Galicia;

b) Captura dos peixes en augas interiores da Comunidade Autónoma de Galicia;

c) Comercialización das especies recollidas nesta orde en todo o territorio de Galicia, agás para aquelas especies extraídas, cultivadas ou capturadas fóra das augas de competencia desta comunidade autónoma, que deberán cumprir, en todo caso, coa normativa comunitaria establecida para a comercialización dos produtos pesqueiros.

Artigo 3. Definicións

Para os efectos desta orde, establécense as seguintes definicións:

a) Augas continentais: zonas de desembocadura no mar comprendidas entre o límite superior das augas salobres e o límite inferior que vén determinado polas liñas que se relacionan no anexo III desta orde.

b) Capítulo: parte superior do corpo dos crustáceos cirrípedos (percebe) protexida por unha casca ou uña que na súa parte externa ten unha serie de placas calcáreas.

c) Carena: no caso do percebe, é unha placa impar alongada, situada na aresta dorsal do capítulo.

d) Cefalotórax: parte do corpo dos crustáceos formada pola unión da cabeza e o tórax.

e) Lote: cantidade de produto pesqueiro obtido en circunstancias practicamente idénticas.

f) Dermatoesqueleto: casca ríxida dalgúns animais, tamén denominado exoesqueleto ou esqueleto externo.

g) Manto: saco muscular propio dos moluscos cefalópodos que contén as vísceras, branquias e cavidade paleal.

h) Produto pesqueiro: produtos que teñen a súa orixe na pesca extractiva, no marisqueo ou na acuicultura.

i) Rostra: plural de rostrum.

j) Rostro: no caso do percebe, é unha pequena placa impar situada no borde ventral da abertura do capítulo.

k) Rostrum: extensión saínte, puntiaguda, situada na parte anterior do cefalotórax dos crustáceos.

l) Seta: seda ou pelo da parte distal do telson.

m) Setae: plural de seta.

n) Telson: último segmento do corpo dos crustáceos que está situado a seguir do pleon (abdome).

Artigo 4. Consideracións xerais

1. Os produtos pesqueiros obxecto desta orde non acadan o tamaño mínimo regulamentario cando as súas dimensións son inferiores ás dimensións mínimas indicadas nesta orde.

2. Cando se dispoña de máis dun método para medir o tamaño dos produtos pesqueiros considérase que estes cumpren co tamaño mínimo regulamentario se a aplicación de calquera dos métodos indicados nos artigos do 5 ao 8 desta orde dá como resultado un tamaño igual ou superior ás dimensións mínimas establecidas nesta norma.

3. Queda prohibida a tenza, transporte, tránsito, almacenamento, transformación, exposición e venda de produtos pesqueiros de calquera orixe ou procedencia que sexan de tamaño ou peso inferior ao regulamentario, agás o disposto no número 4 deste artigo.

4. A Consellería do Medio Rural e do Mar poderá autorizar, dentro das augas da súa competencia, a extracción ou captura de individuos de tamaño inferior ao establecido nesta orde con fins de repoboación, traslados e sementeiras, así como aqueles outros exclusivamente científicos, culturais ou didácticos.

5. O incumprimento das disposicións recollidas nesta orde será sancionado de conformidade co establecido na Lei 11/2008, do 3 de decembro, de pesca de Galicia.

Artigo 5. Dos peixes

1. Os tamaños mínimos dos peixes son os recollidos no anexo I-A desta orde.

2. Os tamaños mínimos, a que se refire esta orde non serán de aplicación aos peixes procedentes da acuicultura.

3. A sardiña, o bocarte, a xarda e o xurelo de tamaño non regulamentario poderanse manter a bordo ata un límite do 10 % en peso vivo do total de capturas de cada unha destas especies. Esta porcentaxe calcularase en proporción do peso vivo de todas as especies mariñas a bordo, unha vez efectuada a clasificación correspondente ou no momento do desembarque. A porcentaxe poderá calcularse sobre a base dunha ou máis mostras representativas. Non se superará o límite do 10 % durante o transbordo, o desembarque, o transporte, o almacenamento, a exposición nin na venda.

Igualmente, exceptúanse as especies citadas no parágrafo anterior capturadas para uso como cebo vivo, que poden reterse a bordo, a condición de que sexan mantidas vivas.

4. O tamaño medirase tal e como se indica no anexo II-A, desde a punta da cabeza ata o extremo da aleta caudal, agás o peixe espada. Nesta especie, o tamaño medirase desde o extremo da mandíbula inferior ata a galladura da aleta caudal, é dicir, ata o extremo da espiña caudal máis curta.

5. Nos peixes sapos (Lophius spp.) o tamaño mínimo tamén poderá determinarse en función do peso unitario cando se presenten enteiros e eviscerados ou sen cabeza.

6. Nas raias (Raja spp.) o tamaño mínimo tamén poderá determinarse en función do peso unitario cando se presenten enteiras ou soamente as ás.

Artigo 6. Dos moluscos

1. Os tamaños mínimos dos moluscos son os que se recollen no anexo I-B desta orde.

2. Os tamaños mínimos aos cales se refire esta orde tamén serán de aplicación aos moluscos procedentes da acuicultura.

3. Nos moluscos bivalvos e gasterópodos permitirase, en cada lote, ata un 10 % do peso total de individuos de tamaño non regulamentario.

4. O tamaño medirase tal e como se indica no anexo II-B e da seguinte maneira:

a) No caso dos moluscos bivalvos, medindo o eixe maior ou anteroposterior (LAP), excepto a ostra e a ostra rizada, que se medirán no eixe dorsoventral (LDV);

b) No caso dos moluscos cefalópodos:

b.1) O polbo, farase polo peso total unitario;

b.2) A lura, o choco e especies afíns, pola lonxitude dorsal do manto (LDM);

c) No caso dos moluscos gasterópodos:

c.1) As lapas e a peneira, pola lonxitude do seu eixe maior (LEM);

c.2) Os caramuxos, pola maior altura da cuncha (AC), medida desde o ápice ata o extremo distal dos labios da cuncha.

Artigo 7. Dos crustáceos

1. Os tamaños mínimos dos crustáceos serán os que figuran no anexo I-C desta orde.

2. O tamaño medirase tal e como se indica no anexo II-C e da seguinte maneira:

a) Cirrípedos:

a.1.) O tamaño do percebe medirase polo diámetro maior da base do capítulo (DBC), á altura das placas inferiores (desde a base do rostro ata a base da carena). Cando se presente formando piñas, polo menos o 60 % do peso da piña deberá estar constituído por exemplares que acaden o tamaño mínimo.

b) Macruros:

b.1) O tamaño das cigalas medirase:

b.1.1) Paralelamente á liña mediana a partir da parte posterior dunha das órbitas ata o borde distal do cefalotórax (lonxitude do cefalotórax, LCT), ou

b.1.2) Desde a punta do rostrum ata o extremo posterior do telson, excluíndo as setae (lonxitude total, LT).

b.1.3) As colas das cigalas, soltas, mediranse a partir do borde anterior do primeiro segmento da cola ata o extremo posterior do telson excluíndo as setae. A medición efecturase ao longo e sen estirar (LC).

b.2) O tamaño do santiaguiño e o camarón medirase desde o extremo distal do rostrum ata o extremo posterior do telson, excluíndo as setae (lonxitude total, LT).

b.3) O tamaño da lagosta medirase pola lonxitude do cefalotórax (LCT), medido desde a punta do rostrum ata o punto medio do borde posterior do cefalotórax.

b.4) O tamaño do lumbrigante medirase paralelamente á liña mediana a partir da parte posterior dunha das órbitas ata o bordo posterior do cefalotórax (LCT).

c) Braquiuros:

c.1) Os braquiuros, excepto o boi, mediranse atendendo á lonxitude do cefalotórax (LCT), sobre a liña mediana que vai desde o espazo interorbital, ou entre ambos rostra no caso da centola, ata o borde posterior do cefalotórax.

c.2) O boi medirase atendendo á máxima largura do cefalotórax medida perpendicularmente á liña mediana anteroposterior do cefalotórax (LARCT).

3. Independentemente do seu tamaño, queda prohibida a retención a bordo, o transbordo, o desembarco, o transporte, o almacenamento, a venda, a exposición ou a comercialización das femias ovadas dos crustáceos. No caso de seren capturadas, deberán ser devoltas inmediatamente ao mar. Exceptuaranse da prohibición anterior as femias ovadas da cigala, o cangrexo real, o camarón e o percebe.

Artigo 8. Dos equinodermos

1. Os tamaños mínimos dos equinodermos serán os que figuran no anexo I-D desta orde.

2. O tamaño medirase tal e como se indica no anexo II-D, ao longo do diámetro do seu dermatoesqueleto (casca) pugas (DD).

Disposición adicional única.

Excepcionalmente e sempre que así se recolla nos plans de xestión aprobados pola Administración pesqueira, poderase capturar ameixa babosa cun tamaño mínimo de 35 mm nos bancos marisqueiros incluídos no anexo III desta orde.

Disposición derrogatoria primeira

Derrógase a Orde do 15 de novembro de 1992 pola que se regulan os tamaños mínimos de extracción e comercialización de diversas especies de peixes, moluscos, crustáceos e equinodermos.

Disposición derrogatoria segunda

Derrógase canta norma de rango igual ou inferior contraveña o disposto nesta orde.

Disposición derradeira única. Entrada en vigor

Esta orde entrará en vigor aos vinte días da súa publicación no Diario Oficial de Galicia.

Santiago de Compostela, 27 de xullo de 2012

Rosa Mª Quintana Carballo
Conselleira do Medio Rural e do Mar

ANEXO I-A
Peixes

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Abadexo

Pollachius pollachius

30 cm

POL

Acedía

Dicologlossa cuneata

15 cm

CET

Agulla

Belone belone

25 cm

GAR

Alcrique

Scomberesox saurus

18 cm

SAU

Anguía

Anguilla anguilla

20 cm (1)

ELE

Barbadas

Gaidropsarus spp.

20 cm

ROL

Bertorellas

Phycis spp.

25 cm

FOX

Boga

Boops boops

11 cm

BOG

Bolos

Ammodytes spp.

15 cm

SAN

Bolo verde

Hyperoplus lancelolatus

15 cm

YEZ

Breca

Pagellus erythrinus

25 cm

PAC

Cabra de altura

Helicolenus dactylopterus

20 cm

BRF

Castañeta

Brama brama

16 cm

POA

Cherna

Polyprion americanus

50 cm

WRF

Congro

Conger conger

58 cm

COE

Ciruxo

Scophthalmus rhombus

30 cm

BLL

Choupa

Spondyliosoma cantharus

23 cm

BRB

Doncela

Coris julis

14 cm

COU

Dourada

Sparus aurata

19 cm

SBG

Escachos

Trigla spp.

20 cm

GUY

Escarapotes

Scorpaena spp.

18 cm

SCS

Faneca

Trisopterus luscus

15 cm

BIB

Fodón

Trisopterus minutus

15 cm

POD

Linguados

Solea spp.

24 cm

SOO

Lirio

Micromesistius poutassou

18 cm

WHB

Madrela

Ciliata mustela

20 cm

LCM

Maragota ou pinto

Labrus bergylta

20 cm

USB

Maruca

Molva molva

63 cm

LIN

Melga

Squalus acanthias

85 cm

DGS

Melgacho

Scyliorhinus canicula

40 cm

SYC

Merlán

Merlangius merlangus

27 cm

WHG

Mero

Epinephelus marginatus

50 cm

GPD

Muxos

Chelon labrosus, Mugil spp.

20 cm

MLR,MGS

Pancho bicudo

Pagellus acarne

25 cm

SBA

Peixe pau

Molva dypterygia

70 cm

BLI

Pescada

Merluccius merluccius

27 cm

HKE

Piarda común

Atherina presbyter

10 cm

ATP

Pión de altura

Argentina sphyraena

12 cm

ARY

Pargo

Pagrus pagrus

15 cm

RPG

Rapantes

Lepidorhombus spp.

20 cm

LEZ

Rei

Labrus mixtus

15 cm

USI

Robaliza

Dicentrarchus labrax

36 cm

BSS

Roxa

Scyliorhynus stellaris

55 cm

SYT

Rodaballo

Psetta maxima

30 cm

TUR

Saboga

Sarpa salpa

15 cm

SLM

Salmonetes

Mullus spp.

15 cm

MUX

Sanmartiño

Zeus faber

25 cm

JOD

Sardiña

Sardina pilchardus

11 cm

PIL

Sargos

Diplodus spp.

22 cm

SRG

Serrán cabra

Serranus cabrilla

15 cm

CBR

Serrán común, vello

Symphodus spp.

14 cm

WRA

Solla

Platichthys flesus

25 cm

FLE

Solla de altura

Pleuronectes platessa

27 cm

PLE

Trancho

Sprattus sprattus

11 cm

SPR

Xardas

Scomber spp.

20 cm

MAZ

Observacións:

(1) O tamaño mínimo da anguía (Anguilla anguilla) será de 20 cm (Decreto 130/1997, do 14 de maio, polo que se aproba o Regulamento de ordenación da pesca fluvial e os ecosistemas acuáticos continentais).

ANEXO I-B
Moluscos bivalvos

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Ameixa babosa

Venerupis pullastra

38 ou 35 mm (1)

CTS

Ameixa bicuda

Venerupis aurea

25 mm

VNA

Ameixa fina

Ruditapes decussatus

40 mm

CTG

Ameixa rubia

Venerupis rhomboides

40 mm

VNR

Ameixa xaponesa

Ruditapes philippinarum

35 mm (2)

CLJ

Ameixón

Callista chione

60mm

KLK

Arola

Lutraria lutraria

50 mm

UTL

Berberecho

Cerastoderma edule

25 mm

COC

Berberecho bravo

Acanthocardia echinata

60 mm

AKJ

Cadelucha

Donax spp.

35 mm

DOM

Carneiro

Venus verrucosa

40 mm

VEV

Chirla

Chamelea gallina

25 mm

SVE

Cornicha

Spisula solida

25 mm

ULO

Longueirón

Ensis siliqua

100 mm

EQI

Longueirón vello

Solen marginatus

80 mm

RAE

Marolo

Acanthocardia tuberculata

60 mm

KTT

Navalla

Ensis arcuatus

100 mm

EQK

Ostra

Ostrea edulis

60 mm

OYF

Ostra rizada

Crassostrea gigas

60 mm

OYG

Rabioso

Glycymeris glycymeris

40 mm

GKL

Reló

Dosinia exoleta

30 mm

DSX

Saltón

Laevicardium crassum

60 mm

LVC

Vieira

Pecten maximus

100 mm

SCE

Volandeira

Aequipecten opercularis

40 mm

QSC

Zamburiña

Chlamys varia

40 mm

VSC

Observacións:

(1) Excepcionalmente, e sempre que así se recolla nos plans de xestión aprobados pola administración pesqueira, poderase capturar ameixa babosa (Venerupis pullastra) cun tamaño mínimo de 35 mm nos bancos marisqueiros incluídos no anexo III desta orde (disposición adicional única desta orde).

(2) O tamaño mínimo da ameixa xaponesa (Ruditapes philippinarum) será de 35 mm (Regulamento (CE) nº 43/2009 prorrogado polo Regulamento (CE) nº 1288/2009 e polo Regulamento (UE) nº 579/2011).

Moluscos cefalópodos

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Lura (calamar)

Loligo vulgaris

10 cm

SQR

Choco

Sepia officinalis

8 cm

CTC

Choquiño

Sepia elegans

4 cm

EJE

Polbo

Octopus vulgaris

1.000 gramos

OCC

Puntillas

Alloteuthis spp.

6 cm

OUW

Moluscos gasterópodos

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Caramuxos

Littorina littorea, Monodonta lineata

1,5 cm

PEE

Lapas

Patella spp.

2 cm

LPZ

Peneira

Haliotis tuberculata

5 cm

HLT

ANEXO I-C
Crustáceos

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Boi

Cancer pagurus

13 cm

(largura do cefalotórax)

CRE

Camarón común

Palaemon serratus

5 cm (lonxitude total)

CPR

Cangrexo real

Chaceon affinis

10 cm

(lonxitude do cefalotórax)

KEF

Centola

Maja brachydactila

12 cm

(lonxitude do cefalotórax)

JCX

Cigala

Nephrops norvegicus

2 cm (lonxitude do cefalotórax)

7 cm (lonxitude total)

3,7 cm (colas das cigalas)

NEP

Conguito

Liocarcinus corrugatus

3,5 cm

(lonxitude do cefalotórax)

ICC

Lagosta

Palinurus elephas

9,5 cm

(lonxitude do cefalotórax)

SLO

Lumbrigante

Homarus gammarus

8,7 cm

(lonxitude do cefalotórax)

LBE

Nécora

Necora puber

5,5 cm

(lonxidude do cefalotórax)

LIO

Percebe

Pollicipes pollicipes

1,5 cm

(diámetro maior da base do capítulo)

PCB

Santiaguiño

Scyllarus arctus

9 cm

(lonxitude total)

SCY

ANEXO I-D
Equinodermos

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Ourizo

Paracentrotus lividus

5,5 cm

URM

Ourizo comestible

Echinus esculentus

6 cm

URS

ANEXO I-E
Cadro recordatorio da normativa comunitaria aplicable a
determinadas especies de peixes

Nome comercial

Nome científico

Tamaño mínimo

Código FAO

Atún vermello

Thunnus thynnus thynnus

115 cm ou 30 kg (1)

BFT

Bocarte

Engraulis encrasicolus

10 cm/12 cm (2)

ANE

Bonito do norte

Thunnus alalunga

1,5 kg (3)

ALB

Ollomol

Pagellus bogaraveo

35 cm (4)

SBR

Peixe espada

Xiphias gladius

125 cm ou 25 kg (5)

SWO

Peixes sapos

Lophius spp.

30 cm (6)

MNZ

Raias

Raja spp.

40 cm (7)

SKA

Xurelos

Trachurus spp.

15 cm (8)

JAX

Observacións:

(1) A frota de cebo vivo ou de curricán no Atlántico oriental poderá capturar atún vermello de peso comprendido entre 8 e 30 kg de peso mínimo, na cota que determine o Consello de Ministros da Unión Europea (Regulamento (UE) nº 302/2009).

(2) O tamaño mínimo do bocarte (Engraulis encrasicolus) será de 10 cm na zona IX CIEM Fisterra sur e 12 cm na zona VIII CIEM Fisterra norte (Regulamento (CE) nº 850/1998).

(3) O tamaño mínimo do bonito do norte (Thunnus alalunga) será de 1,5 kg (Regulamento (CE) nº 2406/1996).

(4) O tamaño mínimo do ollomol (Pagellus bogaraveo) será de 35 cm, coa excepción de que un máximo do 15 % do peixe capturado, pode ter 30 cm (Regulamento (UE) nº 1225/2010).

(5) O tamaño mínimo do peixe espada (Xiphias gladius) será de 125 cm ou 25 kg (Regulamento (CE) nº 520/2007). Toleraranse as capturas accidentais de peixe espada do Atlántico de tamaño inferior ao establecido sempre e cando as ditas capturas accidentais non superen o 15 %, expresado en número de individuos por desembarque, das capturas totais de peixe espada do buque considerado (Regulamento (CE) nº 43/2009).

(6) O tamaño mínimo dos peixes sapos (Lophius spp.) será de 30 cm. No caso de que se presente enteiro e eviscerado o peso unitario será de 500 gramos ou de 200 gramos, se se presenta sen cabeza. (Regulamento (CE) nº 2406/1996).

(7) O tamaño mínimo das raias (Raja spp.) no caso de que se presente enteira será de 40 cm ou de 500 gramos cando só se presentan as ás. (Regulamento (CE) nº 2406/1996).

(8) O tamaño mínimo dos xurelos (Trachurus spp.) será de 15 cm, con excepción do 5 % da cota asignada a España, que poderá ter un tamaño entre 12 e 14,99 cm. Para os efectos de control desta cantidade, aplicarase o coeficiente 1,2 ao peso dos desembarques (Regulamento (UE) nº 57/2011).

ANEXO III
Bancos marisqueiros en que se poderá aplicar a disposición adicional unica

1. Bancos marisqueiros situados nas augas continentais definidas como:

Zonas de desembocadura no mar comprendidas entre o límite superior das augas salobres e o límite inferior que vén determinado polas liñas que a seguir se relacionan, de conformidade co establecido no Decreto 130/1997, do 14 de maio, polo que se aproba o Regulamento de ordenación da pesca fluvial e dos ecosistemas acuáticos continentais:

– Río Eo: a ponte dos Santos.

– Río Masma: liña recta imaxinaria que une punta Prados coa punta do dique de Foz.

– Río Ouro: a ponte do ferrocarril Ferrol-Gijón.

– Río Landro: liña recta imaxinaria que une a punta do peirao de Celeiro co illote da Insua.

– Rio Sor: liña recta imaxinaria que une a punta do Castro coa punta do Santo.

– Río Mera e Baleo: liña recta imaxinaria que une punta Ladrido con punta Descada ou Sartán.

– Ríos Cedeira, Esteiro e Loira: liña recta imaxinaria que une a punta do dique de Cedeira co cumio do monte Burneira.

– Ríos Xubia e Belelle: a ponte do ferrocarril Ferrol-Pontedeume.

– Río Eume: liña recta imaxinaria que une a punta Madalena coa punta Sentroña.

– Ríos Mandeo, Lambre e Baxoi: liñas rectas imaxinarias que unen a punta Bañobre coa punta dos Curbeiros de Miño, e esta última coa punta Mauruxo.

– Río Mero: liña recta imaxinaria que une a punta Fiaiteira co varadoiro de Oza.

– Río Anllóns: liña recta imaxinaria que une a punta Balarés coa punta Padrón.

– Río Grande: liña recta imaxinaria que une a punta Sandría coa punta Roda.

– Ríos Tambre, Tines e Sóñora: liña recta imaxinaria que une a punta do Requeixo coa punta Testal.

– Río Ulla: liña recta imaxinaria que une a punta Seveira con punta Rebordexo e a súa continuación, bordeando a illa de Cortegada, ata o faro do dique de Carril.

– Río Umia: liña recta imaxinaria que une a punta San Sadurniño coa punta Borrelo.

– Río Lérez: liñas rectas imaxinarias que unen a punta Campelo co extremo distal do dique da canle do río, e este último coa punta dos Praceres.

– Río Verdugo: liña recta imaxinaria que une a punta Ulló coa punta Muxeira.

2. Bancos marisqueiros situados nas aguas marítimas e definidos polas liñas que se indican a seguir e segundo os mapas do anexo IV.

– Na ría de Vigo: na enseada de San Simón: zona comprendida por dentro da liña recta imaxinaria que une as marxes norte e sur da ponte de Rande.

– Na ría de Arousa: na enseada do Grove:

– Zona comprendida por dentro da liña imaxinaria que une a punta Peralto coa punta Mourisca;

– Zona comprendida por dentro da liña imaxinaria que une a punta Cabreirón co con de Toxa Pequena e co sur da punta Correlo.

– Na ría de Ferrol: no banco das Pías: zona comprendida entre a liña recta imaxinaria que une as marxes leste e oeste da ponte do ferrocarril e a liña recta imaxinaria que une a punta das Pías coa punta do Montón.

missing image file
missing image file
missing image file
missing image file
missing image file
missing image file
missing image file
 

 

28/11/2012 10:35 agrupocarril #. LEGISLACIÓN No hay comentarios. Comentar.

Los depuradores alertan a Mar de la competencia de Italia y Portugal

20121129103126-1.jpg

El sector de la depuración de mariscos está notando la crisis tanto como cualquier otro. Según los representantes de Agade (Asociación galega de depuradores), las empresas que se dedican a esta actividad ha registrado una caída del volumen de negocio de entre el 35 y el 40 %. Esos datos, entre muchos otros, fueron los que expuso Ramón Blanco, el presidente de los depuradores, a Juan Maneiro, secretario xeral de Mar. Fue durante una reunión celebrada el martes en el edificio del Mexillón de Galicia y a la que estaba prevista la asistencia de Rosa Quintana.

El encuentro, explicaban ayer desde la Xunta, había sido convocado para que quienes se dedican a la comercialización de bivalvos aportasen su visión sobre cuáles son las causas del descalabro de precios que se está produciendo este año en las lonjas gallegas. Y las causas, volvieron a repetir el martes los depuradores, se encuentran en los mercados. La demanda de marisco ha caído en picado y los pedidos que hay ya no solo son atendidos por empresas gallegas: desde Portugal está llegando, ya depurada y lista para entrar en el mercado, almeja que compite con la de las rías a golpe de precios de risa.

La portuguesa es, en estos momentos, la principal rival de la almeja gallega en algunos mercados que históricamente han estado dominados desde las rías. Sin embargo, no es el único peligro. Italia también es una potencia marisquera que ha atravesado unos años de malas cosechas. Pero, en cuanto sus bancos recuperen la forma, los italianos estarán en disposición de volver a entrar en los mercados de Levante a unos precios que desbancarán sin mayores problemas al producto gallego. Según la tesis de los depuradores, los portugueses ahora, como antes los italianos, han decidido lanzarse directamente a la comercialización, esquivando el filtro que antes formaban las depuradoras gallegas, que echaban mano de ese producto al no encontrar en Galicia bivalvos en cantidades suficientes. «Estívose facendo presión sobre Portugal e Italia, poñéndolle zancadillas», aseguraba ayer Ramón Blanco sobre el control ejercido en determinados momentos sobre las importaciones. «O que conseguimos é que agora xa depuren eles mesmos».

El marisco foráneo llega ya depurado a los mercados y a un precio muy bajo

Fuente: La Voz de Galicia

29/11/2012 10:31 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Marta Rodríguez presidirá la Comisión de Pesca en el Parlamento de Galicia

20121129105356-1.jpg

El gobierno autonómico presidido por Alberto Núñez Feijóo ya empieza a desvelar algunas de las competencias que asumirán los miembros de su equipo. En concreto la vilagarciana Marta Rodríguez Arias presidirá la Comisión de Pesca en el Parlamento, en la que también están representados el resto de los diputados de la comarca arousana por otras agrupaciones como Juan Fajardo, de Alternativa Galega de Esquerdas, y Montserrat Prado, del BNG.

Este es una de las áreas en las que más atención se presta en la comarca de O Salnés dado que afecta a uno de sus sectores productivos más importantes.

De todos modos el futuro de Marta Rodríguez en Santiago todavía está por perfilar. Algunas fuentes apuntan a que la vilagarciana dejará la política local para centrarse de modo definitivo en las tareas que Núñez Feijóo tiene pensadas para ella en la capital gallega. Sin embargo este es un fleco todavía por confirmar. Y es que la última vez que fue preguntada por esta cuestión Rodríguez Arias apelaba a la “prudencia” para advertir que “de momento no hay nada decidido” señalando que todavía es concejala en Vilagarcía y portavoz del gobierno que preside Tomás Fole.

Si de forma definitiva Rodríguez deja Ravella la siguiente en ascender al hemiciclo vilagarciano sería Ana Granja a la que en campaña electoral el PP presentó como una buena apuesta para el departamento de Obras y Urbanismo.

La marcha de Rodríguez también dejaría en el aire el puesto de portavoz municipal que, de todos modos, podría ser asumido por el propio alcalde, Tomás Fole.

Fuente: Diario de Arousa

29/11/2012 10:53 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Mar impone a los parquistas de Carril tallas mínimas, de las que estaban exentos

Los productores consideran que la almeja que procede de la acuicultura debe permanecer ajena a estas limitaciones.


«Ao sector dos parquistas, obrigarnos a traballar con tallas o único que nos vai traer son problemas. Esta nova decisión da Xunta parece pensada para exterminarnos». Así de contundente se mostraba ayer José Luis Villanueva, presidente de la agrupación de parquistas de Carril. Este colectivo, enmarcado en el sector de la acuicultura, estaba hasta ahora exento de tener que cumplir con las tallas mínimas. Pero en cuanto entre en vigor el nuevo decreto, la almeja que salga de los parques tendrá que superar la prueba de los calibres exactamente igual que la extraída de los bancos naturales. Eso, explica el presidente de la agrupación carrilexa, supone poner en peligro la viabilidad de este modelo de explotación, ya que «se, por exemplo, hai risco de riada, non vas poder sacar a produción que tes nos parques antes de que morra».

 

Otras reacciones

La orden que ha enfadado a los profesionales recoge cambios en las tallas mínimas de especies como la almeja babosa, la japónica y el berberecho. Con respecto a la primera, la rebaja será efectiva en zonas en las que está demostrado que, llegado un momento, la especie no se desarrolla más. Una de esas áreas se encuentra en O Grove, donde el patrón mayor mostró ayer su satisfacción por la aprobación de una medida «da que fomos instigadores». «A ver se podemos recuperar parte da produción de babosa, que caeu moitísimo nos últimos anos», señalaba el patrón mayor, Francisco Iglesias.

En Ferrol, la satisfacción es menos explícita. Tanto el patrón mayor de Ferrol, Rubén Ferrer, como su homólogo de Barallobre, Manuel Bañobre, resaltan que esta es una vieja reivindicación del sector para la zona de As Pías. Pero en estos momentos, explican, urge más corregir los problemas en el sistema de depuración intensiva para evitar que hagan mella en la campaña de Navidad.

Fuente:La Voz de Galicia

29/11/2012 10:59 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.