Facebook Twitter Google +1     Admin

Se muestran los artículos pertenecientes a Marzo de 2013.

Admiten la demanda de los parquistas de Carril por el retraso de las elecciones en cofradías

El Ministerio Fiscal rechaza las alegaciones presentadas en su defensa por la Consellería do Mar

Hace siete meses, la Agrupación de Parquistas de Carril tomaba la decisión de llevar ante el juez la «inacción» de la Consellería do Mar a la hora de convocar elecciones en las cofradías gallegas. Ante el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) argumentaban los productores de almeja que la Xunta estaba, con su actitud, vulnerando uno de sus derechos fundamentales: el de participar en los asuntos públicos por medio de representantes debidamente elegidos, así como al acceso a los cargos públicos. Sus argumentos parecen haber convencido a la Fiscalía, que ha emitido un informe en el que «se interesa la estimación de la demanda» planteada por los productores. De esta forma, el Ministerio Fiscal rechaza las alegaciones presentadas en su defensa por la Consellería do Mar. Unos argumentos que «inciden precisamente en el fondo del asunto [...] que no es otro que, ante su inacción, obligar a la Administración demandada a dictar una orden de convocatoria de elecciones». En cualquier caso, la Fiscalía señala que «puede adelantarse que los anteriores argumentos expuestos conducen a la estimación de la demanda por entender que se ha producido vulneración del derecho fundamental».

 

Comisión de Pesca

De la convocatoria de elecciones en las cofradías, o más bien de la no convocatoria de las mismas, se habló ayer en la comisión de Pesca del Parlamento. El diputado de Alternativa Galega de Esquerda, Juan Fajardo, presentó una propuesta en la que se urgía a la Consellería do Mar a convocar de una vez por todas esos comicios.

El planteamiento de AGE fue rechazado por el Partido Popular. Este grupo intentó modificar el texto presentado, asumiendo buena parte de sus planteamientos pero rechazando que se pusiese una fecha para la celebración de las elecciones. Al no ser aceptada su enmienda, el PP votó en contra de la propuesta.

En cualquier caso, y pese a no existir información oficial al respecto, son muchas las cofradías en las que confían en que las elecciones se celebrarán esta primavera.

Fuente:La Voz de Galicia

 

11/03/2013 10:36 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

Los parquistas cifran en más de doce millones las pérdidas por la riada

20130311103851-1.jpg

Los efectos de la riada en los viveros de cultivo de Carril han sido devastadores. Un estudio encargado por la Agrupación de Parquistas de Carril revela que lás pérdidas económicas superan los doce millones de euros. La estimación se realiza sobre su fase primaria, es decir, la semilla. Sin embargo, los daños no dejan de ser cuantiosos. Por especies, la tasa de mortalidad de la almeja babosa es de 822.363.756 unidades, mientras que de almeja japónica es de 11.031.363, de fina 18.297.995 y de navaja, 10.585.331 unidades.

Este balance forma parte de un primer estudio realizado en la zona poco después de las intensas lluvias en el que se hizo una primera valoración de los efectos y ahora se amplía con los datos económicos. Los parques de cultivo de Carril forman parte de las zonas más afectadas por las precipitaciones de la Ría de Arousa.

Pero los parquistas ya miran al futuro y en los últimos días están procediendo a la siembra de 7,5 millones de semilla de almeja babosa arrancarán la campaña de este año. “Os parques xa están saneados e listos para ser sembrados. A semilla responde a un pedido que xa tiña feito a agrupación dende hai meses. A cantidade é importante, pero non suficiente para todos”, asegura el presidente de la Agrupación de Parquistas de Carril, José Luis Villanueva. Se trata de semilla de almeja que tardará más de un año en alcanzar la talla comercial por lo que deberán comprar otra de mayor tamaño, pero menos rentable, si quieren garantizar el bivalvo en la Festa da Ameixa el próximo mes de agosto.

Fuente:Diario de Arousa

11/03/2013 10:38 agrupocarril #. ARTICULOS No hay comentarios. Comentar.

DECRETO 48/2013, do 7 de marzo, polo que se modifica o Decreto 425/1993, do 17 de decembro, polo que se refunde a normativa vixente sobre o permiso de explotación para exercer a actividade pesqueira e marisqueira.

A Comunidade Autónoma de Galicia ten atribuídas en exclusiva as competencias relativas á pesca en augas interiores, o marisqueo e a acuicultura, de acordo co disposto no artigo 148.1º.11 da Constitución española e 27.15º do Estatuto de autonomía de Galicia. En desenvolvemento destas competencias, foi regulado o permiso de explotación de marisqueo a pé no capítulo III do Decreto 425/1993, do 17 de decembro, polo que se refunde a normativa vixente sobre o permiso de explotación para exercer a actividade pesqueira e marisqueira. O artigo 17 do devandito decreto establece os requisitos para a obtención do permiso, entre eles o previsto na alínea e) relativo á idade das persoas, que é preciso revisar.

A Lei 27/2011, do 1 de agosto, sobre actualización, adecuación e modernización do sistema de Seguridade Social, introduce modificacións no réxime xurídico da pensión de xubilación, previndo os 67 anos como idade de acceso á xubilación, ao tempo que mantén esta en 65 anos para os que teñan cotizado 38 anos e seis meses. A implantación dos novos requisitos de idade realizarase de forma progresiva e gradual, durante un período de quince anos, tempo que tamén se aplica para completar os períodos de cotización que permiten o acceso á pensión a partir dos 65 anos, conforme o previsto na disposición transitoria vixésima do texto refundido da Lei xeral da Seguridade Social, aprobado polo Real decreto lexislativo 1/1994, do 20 de xuño.

A alínea e) do artigo 17 do Decreto 425/1993, do 17 de decembro, establece como requisito para obter o permiso de explotación non ser maior de 65 anos; no entanto, coas modificacións introducidas pola Lei 27/2011, do 1 de agosto, as mariscadoras e mariscadores causarían baixa no censo de profesionais cando aínda non teñan acadado a idade exixida de acceso á xubilación. Por este motivo, mediante a presente modificación a limitación actual de idade adáptase á idade de xubilación establecida pola normativa da Seguridade Social.

Polo exposto, por proposta da Consellería do Medio Rural e do Mar, consultado o sector afectado, de acordo co ditame do Consello Consultivo de Galicia, logo da deliberación do Consello da Xunta de Galicia na súa reunión do día sete de marzo de dous mil trece,

DISPOÑO:

Artigo único. Modificación do Decreto 425/1993, do 17 de decembro, polo que se refunde a normativa vixente sobre o permiso de explotación para exercer a actividade pesqueira e marisqueira

O Decreto 425/1993, do 17 de decembro, polo que se refunde a normativa vixente sobre o permiso de explotación para exercer a actividade pesqueira e marisqueira, modifícase nos termos que se expoñen a continuación:

Un. Modifícase a alínea e) do artigo 17, que queda redactada nos seguintes termos:

«e) Ser maior de 18 anos ou menor emancipado/a e non superar a idade exixida para ter dereito á pensión de xubilación, na súa modalidade contributiva, conforme o previsto na normativa en materia de Seguridade Social».

Dous. Modifícase a disposición transitoria quinta, que queda redactada nos seguintes termos:

«Quinta. Os titulares de carnés de mariscador que, cumprida a idade exixida para ter dereito á pensión de xubilación, na súa modalidade contributiva, non puidesen xubilarse por non alcanzar o período de cotización mínimo exixido, poderán obter, excepcionalmente, e logo da súa xustificación, as revalidacións do permiso de explotación necesarias para poder alcanzar a dita carencia».

Disposición transitoria única. Permisos de explotación para o marisqueo a pé para o ano 2013

Á entrada en vigor deste decreto, os permisos de explotación para marisqueo a pé das persoas que cumpran os 65 anos no ano 2013 seguirán vixentes no prazo dun mes máis para o que foron outorgados.

Disposición derrogatoria única. Derrogación normativa

Quedan derrogadas cantas disposicións de igual ou inferior rango se opoñan ao establecido neste decreto.

Disposición derradeira primeira. Desenvolvemento regulamentario

Facúltase a persoa titular da consellería competente en materia de pesca para ditar as disposicións necesarias para o desenvolvemento deste decreto, no relativo á organización e materias propias do seu departamento.

Disposición derradeira segunda. Entrada en vigor

O presente decreto entrará en vigor o día seguinte ao da súa publicación no Diario Oficial de Galicia.

Santiago de Compostela, sete de marzo de dous mil trece

Alberto Núñez Feijóo
Presidente

Rosa María Quintana Carballo
Conselleira do Medio Rural e do Mar

http://www.xunta.es/dog/Publicados/2013/20130321/AnuncioG0165-140313-0015_gl.html


22/03/2013 16:27 agrupocarril #. LEGISLACIÓN No hay comentarios. Comentar.